Tuning 2-takt

Eerst wordt het standaard motorvermogen uitvoerig getest.

Wanneer het gaat om het volledig tunen van een motorfiets volgens klantspecificatie worden zowel de cilinder, cilinderkop, carburateur, membraam en eventueel het onderblok, met bijvoorbeeld een lichtere drijfstang of drijfstangen, gewijzigd. Als laatste wordt er een passende uitlaat bij gezocht of indien nodig bij gemaakt.Vervolgens wordt er opnieuw getest om de juiste afstelling te vinden.

Vaak wordt er bij het tunen gebruik gemaakt van speciale onderdelen zoals:

- Speciale cilinderkop, zoals bijvoorbeeld VHM

-Ander membraam, zoals V-force

- CDI-units

"dip" in het motorvermogen

Soms komt het voor dat een motorfiets een zogenaamde dip in zijn vermogenkromme heeft. Dus dat de motor bij een bepaald toerental beduidend slechter presteerd dan er onder of er boven. Dit kan verschillende oorzaken heb

Revisie

U kunt bij ons natuurlijk ook terecht voor een proffesionele revisie van bijvoorbeeld krukas of versnellingsbak. Bepaalde bewerkingen zoals het aanbrengen van een nieuwe Nicasil wand in de cilinder of het uitbalanceren van een krukas wordt hierbij door ons uitbesteed.

 

ben zoals een eerdere aanpassing, een verkeerde afstelling of montage van verkeerde onderdelen. Op onze testbank kan dit goed zichtbaar worden gemaakt en kan er naar een goede oplossing worden gezocht zoals een andere afstelling van de carburateur of een ander model zuiger.